שקיפות: הכנסת תערוך רישום כניסת שדלנים לוועדות

במושב הכנסת הקרוב, נשיק עוד כמה חידושים מהותיים שהמכנה המשותף שלהם הוא שקיפות הכנסת. אני מאמין שבדרך זו אנו יוצרים נראות בולטת יותר לעבודה הפרלמנטרית הנעשית כאן ולהשפעה המשמעותית של עבודת הכנסת על כול אזרח בישראל
איתי גדסי No Comments on שקיפות: הכנסת תערוך רישום כניסת שדלנים לוועדות

הכנסת השיקה מערכת חדשה באתר הכנסת לרישום שדלנים (לוביסטים) לישיבות וועדות הכנסת • המערכת כוללת גם מנוע חיפוש וטופס מקוון אותו יוכלו השדלנים למלא עוד לפני הישיבה אליה בכוונתם להגיע. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ: "במושב הקרוב נשיק עוד כמה חידושים מהותיים בתחום שקיפות הכנסת"

הכנסת צילום: דוברות הכנסת
במושב הכנסת הקרוב, נשיק עוד כמה חידושים מהותיים שהמכנה המשותף שלהם הוא שקיפות הכנסת. אני מאמין שבדרך זו אנו יוצרים נראות בולטת יותר לעבודה הפרלמנטרית הנעשית כאן ולהשפעה המשמעותית של עבודת הכנסת על כול אזרח בישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת פתיחת כנס החורף של הכנסת (מחר, יום א) וכחלק מהגברת השקיפות של עבודת הכנסת, הושק מחדש עמוד ה"שדלנים" באתר האינטרנט של הכנסת. מעכשיו מכיל עמוד ה"שדלנים" גם מנוע חיפוש שיאפשר לציבור לראות אילו גופים מיוצגים בכנסת על ידי שדלנים ומי הם השדלנים (לוביסטים)  המייצגים את אותם גופים. השדלנים יתבקשו מעתה למלא טופס מקוון לפני כניסה לוועדה שבו יופיעו פרטיהם, פרטי התאגיד בו הם עובדים והלקוח אותו הם מייצגים. נתונים אלו גם יופיעו בפרוטוקול הוועדה.

בעוד שעד היום עמוד "השדלנים" באתר הכנסת הכיל רק רשימה שמית של השדלנים ולקוחותיהם, העמוד החדש מספק מנוע חיפוש שיאפשר לכל אזרח לאתר פרטים בקלות . מנוע החיפוש החדש יאפשר לאתר שדלן על פי שמו, ובנוסף, ניתן יהיה לאתר פרטים על פי חברת הלובינג ("תאגיד") או על פי החברות או הגופים ("לקוח") המיוצגים בכנסת. המערכת החדשה תאפשר גם סינון על פי קריטריון של שדלן קבוע או זמני.

מעתה, גם יוכלו השדלנים להירשם באמצעות טופס מקוון באתר הכנסת לצורך השתתפותם בישיבות הוועדות. בטופס יציין השדלן את שמו, את החברה בה הוא עובד ואת הגופים אותם הוא מייצג בישיבה אליה הוא מתכוון להופיע. במקרה שבו השדלן ייכנס לישיבת ועדה ויזדהה רק באמצעות אישור הכניסה, המערכת תזהה שהוא לא מילא את הטופס המקוון ותשלח לו ולמנהל הוועדה מייל התרעה מידי שבו יהיה כתוב כי הוא משתתף בישיבה בלי ששלח את הטופס. המייל יכיל גם קישור לטופס המקוון כדי שהשדלן יוכל להירשם מידית. כל הנתונים שאותם מילא השדלן יופיעו בסופו של דבר בפרוטוקול הדיון, כולל החברה או הארגון אותו ייצג השדלן בדיון זה.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר כי זהו צעד נוסף בבניית שקיפות הכנסת, כערך מרכזי אותו מוביל יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין. "במושב הכנסת הקרוב, נשיק עוד כמה חידושים מהותיים שהמכנה המשותף שלהם הוא שקיפות הכנסת. אני מאמין שבדרך זו אנו יוצרים נראות בולטת יותר לעבודה הפרלמנטרית הנעשית כאן ולהשפעה המשמעותית של עבודת הכנסת על כול אזרח בישראל".



0 תגובות